pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Friday, January 4, 2013

Wonderful My 21st on 2012!!

ASSALAMMUALAIKUM

Selamat hari Jumaat.. Penghulu segala hari... Empat Satu Satu Tiga hari ini bersamaan 21 Safar 1434H.. Hari keempat kalender 2013... Tak terlambat untuk DRC ucapkan Selamat Tahun Baru Masihi kepada semua pembaca dan followers... DRC sempat berbW tapi tak sempat nak follow kepada followers baru, jangan mareee.. Nanti DRC follow balik ye... Meh senyum sikit meh... :)

Ok, kepada followers twitter DRC, yang selalu je nampak DRC hashtag #WonderfulMy21st tu mesti tertanya-tanya sebab ape lah DRC gatai sangat buat kan... Sebenornya DRC nak refresh balik sepanjang 2012 apa yang DRC dah buat, apa yang DRC rasa, DRC pegi mana, apa yang menarik dan tertarik... Ibaratnya motivated diri sendiri at the same time kita muhasabah diri.. gituuu~ haha

JOM ikut DRC flashback tahun 2012....

JANUARI

Awal januari 2012, DRC bersama rakan-rakan dalam sebuah program Yayasan Paksi iaitu Lantunan Mahabbah Rasulillah... Sambil mengutip penglaman bekerjasama dengan para al-hafiz, DRC berpeluang kembangkan bakat dalam penyampaian... Sambil itu jugak, DRC sedang melakukan praktikal di sebuah sekolah swasta.. Ketika itu, DRC masih di Kedah.. 
DRC telah mendaftar mengundi pada 7 Januari 2012.. Seronoknya bila dah rasa dewasa.. (SANGAT~ :P 
Dalam januari ini jugak DRC bekerjasama dengan team Triple T Training dalam program terbaru iaitu Akademi Pendakwah Muda. Dalam program ini DRC jadi host bersama dengan seorang selebriti Syafiq Fine.. Banyak DRC belajar dari kru produksi ini. Walaupun program kecil-kecilan tetapi semangat kami besarrrr!

FEBUARI 

Dalam bulan Febuari 2012, paling manis buat DRC adalah kunjungan DRC ke negeri Pahang iaitu  untuk ke Pertandingan Debat Perdana Integriti di Universiti Malaysia Pahang.. Kenangan yang manis dibawa pulang dengan kekalahan (tak dapat masuk final) even semi final pun dah tak dapat rasa.. hahaha.. tapi itu semua adalah pengalaman yang memberi kenangan dan pengajaran..
team debat Integriti KUIN 2012
Ini adalah aktiviti terakhir DRC sebelum bergelar graduan di KUIN. Sangat manis kenangan yang tercipta.. Kawan-kawan baru di UMP, UNIRAZAK, UNITAR, Taylor's dan banyak lagi... Semuanya memmberi kenangan yang indah... Lepas je balik dari Pahang kami singgah di Cameron Highlands. Yang buat pertama kalinya DRC menjejakkan kaki di CH tu... Fuhhh..! Kekecewaan kalah debat diganti dengan panggilan telefon dari pihak biasiswa yang DRC mohon memberikan jawapan permohonan DRC diluluskan..! Alhamdulillah.. rezeki.. :D

MAC
Dalam bulan Mac 2012, DRC masih lagi berpraktikal di sekolah swasta tu.. DRC banyak menghabiskan dalam kerja-kerja pejabat dan luar.. Rancak ketika itu negara arab bergolak, antaranya Mesir, Syria dan beberapa negara lain. Mencuri tumpuan DRC ketika itu adalah Syria.. Pengalaman tak boleh dilupakan adalah DRC turun dalam lapangan demonstrasi di kedutaan Syria.. Lihat entry ini. Semuanya DRC compile kan dalam sebuah video di youtube :



APRIL 

Bulan April 2012 adalah bulan sangat kontroversi.. Dimulakan dengan penamatan DRC praktikal, so selamat bye-bye pada Diploma, DRC berinterview di Telaga Biru Training & Consultancy, kemudia ada cetusan dan sengatan di Dataran Merdeka sempena himpunan 3.0 kuning. DRC ada post tentang isu kuning 3.0 tu.. memang sangat kontroversi...
Paling menyentuh hati bila DRC tamat praktikal di sekolah swasta tu... DRC pada mulanya memang gembira sangat bila dah habis tapi hati DRC masih lagi sangat sayangkan sekolah tu.. Bayangkanlah position DRC masa tu tak ada lagi penggantinya..! Siapa lah yang akan ganti DRC? memang DRC terfikir.. Apapun, teirngat pesan senior DRC dia cakap, "Kita kena jadikan diri kita sebagai satu permata yang paling berharga kat tempat kita praktikal, supaya bila kita dah habis biar diorang tahu kehilangan kita dirasa.." Bukanlah maksudnya nak kita dikenang atau sebagainya tetapi just untuk meninggalkan kesan bahawa komitmen kita terhadap tugas selama ini..

MEI - JULAI

Bulan Mei sampai Julai 2012, adalah bulan DRC menjadi VIP iaitu Veri Important Penganggur.. Hahaha.. SO, tak ada yang menariknya selain duduk kat rumah memanjangggg....

OGOS - DISEMBER

Ogos 2012 menciptakan satu lagi kenangan dalam diari DRC... DRC telah bergelar mahasiwa kembali di Universiti Selangor kampus Shah Alam dalam jurusan Komunikasi Koprat.. Hehehee..
Setelah sekian lama menjadi penggangur, DRC jadi mahasiswa balik..! 
DRC sambung belajar ijazah dengan biasiswa Karangkraf dibawah Dana Pendidikan Karangkraf.. Jadi DRC kena pulun betul-betul study dan capai target DRC..! Sebabnya bukan senang nak dapat peluang ditaja belajar.. Jadi DRC akan menjaga sedaya upaya untuk mengekalkan prestasi DRC.. Kalau tak cemerlang pun Asalkan Aku OK pun boleh.. :)


DRC psssttt : Banyak yang tak terungkap dengan perkataan sebab ianya terakam dalam memori.. Sekitar 2012, banyak pengalaman yang DRC dapat... Sungguh! Macam tak percaya ianya terkandung dalam satu tahun.. Apapun terima kasih kepada semua yang telah menciptakan kenangan ini untuk DRC... Semoga 2013 ini menjadikan kita insan yang lebih baik.. =)



2 comments:

Hafiz Hafizol said...

all the best DRC... sy x pegi pun program tu. haha

ctk said...

banyak bende menarik yg berlaku kt DRC..smoga tahun 2013 bartambah2 lagi rezki mu ok :D

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...