pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Tuesday, March 20, 2012

REVIEW | Buku : Masih Bujang? Relakslah...

ASSALAMMUALAIKUM

Membaca amalan mulia.
Nadi ilmu dengan membaca.
Bangsa berilmu, bangsa membaca..
Aduiihh.. Banyaknya kata-kata hikmah yang menyuruh kita membaca.
Jangan lupa, " IQRA' "

Baru-baru ni DRC dah habiskan membaca 1 buku daripada buku-buku yang DRC tebus menggunakan baucher RAKYAT RM200. 
#Baucher RAKYAT, ok.
Tajuk bukunya seperti di atas.
Memang menarik sangat. DRC tebus pun sebab DRC sukakan tajuk dan pengisian yang boleh dikatan 'serasi' dengan DRC.hehehe...
Surelah~

Penulis buku ini merupakan seorang wanita, tapi DRC tak pastilah beliau masih bujang atau tidak. tapi dari segi penulisan, beliau berkongsi pengalaman sebagai bujang emas.
Yang mana ia lebih mengetengahkan wanita yang berusia tetapi masih bujang.
Buku yang sarat dengan mesej dan pelbagai ilmu perkongsian terhadap dunia BUJANG ini memberi tamparan yang hebat kepada DRC untuk terusssssss membujang sehingga benar-benar bersedia untuk melangkah ke alam seterusnya.
Ia juga memberi impak kepada wanita berkerjaya yang masih bujang untuk meneruskan kehidupan.
Yang menariknya dalam buku ini adalah resipi-resipi yang disediakan khas untuk golongan bujang. Resipi yang mudah dan fleksible untuk dihidangkan. 
Siapa kata orang bujang malas nak masak?
kalau ada resipi yang simple tapi sedap, tak salah nak cuba, kan?

Cumanya apabila membaca sampai habis, DRC dapatlah rumuskan bahawa, cinta adalah satu anugerah kepada kita sebagai manusia...
kalau penulis boleh olah dengan ayat al-Quran atau hadis yang boleh menampakkan lagi hikmah seorang bujang emas, dan yakin dengan janji Allah, itu terbaik..hehehe
Jangan melawan takdir sebaliknya jika ia hadir, hargailah walau pahit getir...
Janji Allah, "Manusia diciptakan berpasangan, Adam dan Hawa".
Masa dan waktunya yang menjadi rahsia..
Sesiapa yang risau sebab masih bujang, jangan tergesa.
Biar cinta tu datang lambat tapi kekal,
Buat apa cepat kalau sekejap..?

DRC pssssssttt : Setakat hari ini, DRC masih lagi belum rasa lagi macam mana indahnya percintaan tu.. Rugi ke? Rasanya tak kot..... Sebab DRC bahagia dengan cara hidup yang ada sekarang ini. Ramai jugak sahabat-sahabat DRC dah melangsungkan perkahwinan.. Abang Anas Akram, dan yang lain-lain.. Semoga bahagia ke akhir hayat... Kalau tanya DRC, bila lagi?? DRC akan jawab "No komen - jawapan klise seorang artis, kan??" :P

8 comments:

Ckin Kembaq said...

hehe..bujang2 ni lah nak enjoy smua...nanti kawin, dah terikat, banyak tanggungjawab..skang tumpukan pada yg penting dulu....kalu dah ready go on je naa.. ^_^

p/s : tak perlu lagi kot drc rasa nikmatnya bercinta....sebab ianya akan hadir kelak....dan jangan sesekali nak jerumuskan diri ke arah2 tu.. ^_^ pesanan ikhlas penaja..hoho

DRceria said...

huhuhu.... pesanan penaja tu... ^^

M@W@R Q@SeH said...

nice sharing...apa pn redha dgn ketentuan Allah...dia lebih mengetahui apa yg terbaik utk hamba2nya...

Cik Pensil said...

JIKA ICARI PASTI AKAN LARI. haha

Harga buku tu berapa?

DRceria said...

@Mawar : betul3... Dia yg menentukan segalanya....

@Cik Pensil : Kalau tak silap RM15.90 kot..

tqaroslan said...

saya tak pernah lagi tulis pasal cinta ni dalam blog sy.
bukan ape, tiap kali nk tulis je, tetibe rasa mcm...tak layak pulak..


p/s: pergi KL senyap2 jumpe member unirazak..... gitu la kawan..

DRceria said...

@Tqaroslan : eh,, ni bukan nak ceter pasal cinta saya la..hahaa.. mana la ada..

g KL sbb ada urusan lain. pastu baru jumpe diorg.. last minit puye la..

Narumi Isozaki said...

Macam menarik je buku ni! :))

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...