pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Sunday, January 29, 2012

TIPS | Hilangkan Pedih Mata Cara DRC

ASSALAMMUALAIKUM..
Musim panas di bahagian utara memang semakin membara..
Dan kesan sampingan terhadap kesihatan seharusnya perlu menjaga ia lebih baik..
Tapi, kadang-kadang, sakit yang kita alami sebenarnya penghapus dosa...
Dan juga kadang-kadang sakit kita juga berpunca dari amalan kita...

Ok, baru-baru nie, DRC diserang sakit mata, sebelah kanan..
Memang kebiasaan sakit mata nie..
Sebabnya DRC dapat rungkai beberapa punca :
1. Tidur menghadap lampu terang.
2. Tak cukup tidur.
3. Dah tinggalkan cermin mata.
4. Kurang makan carrot

Ok, tapi tips hari nie untuk hilangkan pedih yang DRC alami macam nie..
Tak suke mata SEPET  -.-

1. Ambil sapu tangan yang halal dan bersih, kemudan kemam di bibir dan hembuskan seperti menyebut "haaaaaaaaaaaaaaaaaaa" pada sapu tangan yang halal dan bersih tu..

2. Tekap pada mata yang sepet tu... Lama sikit.. Sambil selawat. Kalau boleh, ulang beberapa kali sehingga lega.


3. Tadaaaaaa!! Mata yang sepet kembali membesar...heehe.. 
Alhamdulillah.

DRC pssssstt : Hidup nie, ingat 5 perkara sebelum 5 perkara... Sentiasalah solat.. Kerana dalam solat itu ada doa untuk menyihatkan kita.. Dan seala kesakitan ada ubatnya kecuali maut... Selamat beramal... :D Untuk praktikal,,, DRC dah semakin selesa dengan kawan-kawan... Kerja-kerja pun dah mula menjadi rutin harian... insyaAllah, nanti bila DRC dah takde kat tmpat praktikal ni, mesti diorang happy... ^_^

8 comments:

Ckin Kembaq said...

wah..penangan air liur?heheh memang pengubat pun... ^_^

Noor Adibah Binti A.Latif said...

sakit mata ea DRC.. hehe. semoga cepat baik eh.

CekbOlat-bOlat said...

"haaaaaaaa" erkk tak gosok gigi (~,~)

Allya Riff said...

kalau mmg dah sepet semula jadi boleh tak? hehehe.

Puan Kutu said...

close up muka nmpk jerawat tu.kehkeh..

org utara gak ka?dok mana?

Puan Kutu said...

close up muka nmpk jerawat tu.kehkeh..

org utara gak ka?dok mana?

ctk said...

xpernah lg kena sakit mata...lau kena nti, ct ikot petua drc ye...hihihi

ctk said...

xpernah lg kena sakit mata...lau kena nti, ct ikot petua drc ye...hihihi

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...