pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Friday, November 25, 2011

Azam SMART Maal Hijrah 1433H


Assalammualaikum bloggers and readers..!
Hari ni Jumaat, esok sabtu dan lusa adalah ahad.
Hari ni 25hb, esok 26hb dan lusa adalah 27hb November.
Hari ni 28 Zulhijjah, esok 29 Zulhijjah dan lusa adalah 1 Muharam 1433Hijrah.
Maka....
SALAM MAAL HIJRAH 1433H
maka, akan bermulalah penilaian diri kita sebagai manusia dipenghujung tahun ini untuk membuat 
"Check And Balance"
Segala amalan kita sepanjang tahun 1432H. Adakah ia diterima? Berkualiti?
DRC pun buat muhasabah diri kat hujung2 ni...
Kalau tak muhasabah, kita tak tau mana silap dan salah kita yang perlu kita touch-up untuk menjadikan sebuah kehidupan kita lebih baik sebagai muslim...
InsyaAllah... :D

Ok, mesti ramai yang mengata kat DRC tu kan...
"Eh, dia buat contest azam Maal Hijrah, tapi dia tak de azam pOn..."
kaaann..! Ingat DRC tak dapat rasa ke korang ngumpat cm tuu...
hahahhahaa... Nama pun Deria Rasa kan..hahaha tak pasal.!
InsyaAllah azam DRC adalah seperti berikut:
Ingin menjadi seoranag Muslim yang lebih sejati dalam mengamalkan segala yang termaktub dalam rukun Islam walaupun rukun haji dan zakat masih belum mencukupi tapi niat ke arah itu semakin menebal. Selain itu, DRC nak membuat kehidupan yang bersih dan tinggalkan segala kejahilan yang kotor yang pernah DRC lakukan dan sudah menjadi kisah silam yang pahit. Tambahan DRC nak meningkatkan berat badan yang semakin mengecil dan longgar seluaq nak pakai nanti...heeeeeeeeeee.. ^_^
InsyaAllah, segala perubahan dan penghijrahan disusuli dengan iman yang kuat dan kudrat yang ada.

So, DRC tak leh tag kat bloggers, nanti DRC plak yang menang contest tu kannn..hahahha
Apapun, pengertian hijrah dalam hidup DRC adalah seperti yang telah termaktub dalam al-Quran:
"Takkan berubah sesebuah umat itu, melainkan mereka mengubah diri mereka sendiri"

 DRC pssssst : Sengaja letak title mcm tu...hehehee.. InsyaAllah kita semua pasakkan azam, tegakkan peribadi sempena Maal Hijrah ini.. Apapun, niat kerana Alllah SWT, insyaAllah segalanya dipermudahkan... Serulah kebaikan, semaikan kebahagiaan... >.<

5 comments:

Izzah Idz said...

waalaikumsalam..semoga semua azam DRC tercapai..apa2pun saya ucapkan Salam MaalHijrah sebelum terlambat..:)

CekbOlat-bOlat said...

Ammin.. khidupan bru dgn azam lbih brmkna =,="

ctk said...

heheh...nk menang adiah la tuuuu :P


smOga azammu tercapai yer DRC

Nurina Izzati said...

salam maal hijrah. semoga azam abang akan tercapai. =)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

salam maal hijrah ya .

semoga tercapai azam ya :)

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...