pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Thursday, November 24, 2011

Muhasabah ZONE | SMS LUCAH BUKAN ZINA!???

Assalammualaikum...
Kali ni DRC nak kongsi sesuatu bersama dengan bloggers...
Mungkin perkara ni biasa kita lakukan dan kita buat..
Tanpa kita sedari, ia adalah satu kesalahan!
Dan kadang-kadang niat kita tak terlintas untuk melakukan sesuatu itu..
Tapi apakan daya...
Gelora nafsu yang menjiwang ni kenapa ntah!! :P
huahuahu

DRC pernah utaran dan selatankan soalan pada Ustaz Azhar Idrus,
alaaa.... Ustaz Youtube yang cukup feemess tu..
DRC punya soalan macam kt bawah ni.. serta jawapan dari Ustaz.

 
Dan menurut Ustaz Azhar Idrus, iaitu
Menghntar SMS berbaur lucah tak temasuk dalam kategori zina..
Tak kirlah zina kecil atau pun besar.. tapi ia termasuk dalam kategori Dosa Kecil.
Jom kita fahami apa pengertian Dosa Kecil ::
"Amalan yang dilakukan yang dilarang oleh Allah tetapi tidak disertai ugutan dan ancaman dari Allah."
Jom kita tengok contoh-contoh Dosa Kecil ::
1. Membazir
2. Membuang Masa
3. Membuang sampah merata-rata
4. Melihat perkara2 yg maksiat
5. Mendengar perkara/lagu2 yang melalaikan


Kannn...! tengok, buleh la kita sebenarnya sedar bahawa kalau kita hantar SMS lucah ke x lucah ke.. tetap Dosa...!! walaupun bukan dikategorikan zina..

Dan apabila dah dikategorikan sebagai dosa, tak kiralah dosa kecil atau besar, ia tetap memerlu mengharapkan pengampunan dri Allah SWT. Dan ia seharusnya dihindari.


Firman Allah SWT yang bermaksud :



“sesengguhnya orang yg mendapat balasan kebaikan adalah orang yg menjauhi dosa-dosa besar serta perbuatan-perbuatan yang keji, kecuali salah silap yg kecil-kecil (yg mereka terlanjur melakukannya, maka ianya dimaafkan) sesungguh Allah itu Maha Luas PengampunanNya” 



(Ayat 32:Surah An Najm)

DRC psssttt : Line strimyex kat pejabat ayah ni agak selow lah..hahahaa.. tak sedo diri..! Da la curik line ofis..!hahahaa... tak pelaaah,, so sorry kalau kadang2 DRC terstuck nak blogwalking.. Alhamdulillah penyertaan untuk Contest AZAM SMART semakin mendapat sambutan hanggeeet.. InsyaAllah 27hb ni kita sambut 1 Muharam ya kawan-kawan!!! ^_^

3 comments:

husnazahidi said...

owhh..bru twu..

DRceria said...

kan... DRC pun baru tau.. selama ni ingat SMS mcm tu adalah zina....huuhuhu

ctk said...

mungkin zina hati..huhuhu

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...