pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Sunday, October 9, 2011

Siapa Kata Tudung Labuh Tak 'Glamor'???

gambar : encik google...

Assalammualaikum bloggers and readers....

DRC post petang pulak hari ahad ni.... (baru habis kelas)..
DRC selak surat paper tadi, ada title "Allahyarham Noramfaizul dianugerah pingat Bintang Gagah Perkasa". dan memang superb bila balu allahyarham yang amekkan pingat tu... Hari tu(jumaat), sempat DRC tonton HMI TV3 sebelum lawan debat.. dan balu allahyarham ditemu ramah oleh Ally Iskandar. Memang sebelum ni DRC dok bawah tempurung modern sebab tak tau pulak balu allahyarham pakai tudung labuh... lpas tengok TV3 hari tu,, baru tau!! waaahhh! glamor jugak orang pakai tudung labuh ni...

Point DRC kat sini, zaman modern ni ada yang anggap tudung labuh masih tak rasional untuk dikomerSIALkan.. (aikk?? pesal tuuh?!) Tak patut betul! Dan DRC sendiri pernah tulis komen kat dalam satu album dalam FB sebuah realiti TV muslimat yang memakai tudung sehingga perlu ditarik tudungnya sehingga menampakkan bahu... bukannya ada orang nak tengok muscle2 ustazah2 kita tuuu.. bukannya kita nak tengok betapa besarnya body dia... betapa banyak dia dah jadi body builder kat umah.. BUKAN....BUKAN...BUKAN...

Cer korang tengok gambar atas tu... Beliau masih lagi istiqomah dengan tudung labuh untuk mengambil pingat, menghadap YDP Negeri Melaka. Siap pakai sarung tangan lagi, takut2 dosa terpegang untuk bersalaman... So, apa yang menjadi alasan mereka untuk berpegangan tangan tanpa ada sebarang lapik?? Apa yang menjadi alasan untuk mereka katakan protokol TV atau istana tak boleh pakai tudung labuh??? 

Cer kita fikir balik.... Kenapa Fida tak kisah untuk berpegangan tangan dengan orang lelaki bukan muhrim...? Kenapa CT tak kisah untuk rambutnya dijempulkan ke depan dan kini apa yang dah jadi.... DRC bukan nak kecam mereka (artis2 ni) tapi dalam hidup kita ni kalau nak glamor dengan cara apa pun boleh glamor, cuma mana yang lebih mana yang kurang... Lebih pahala, kurang dosa,,, lebih dosa,, kurang pahala....heheheeee....

Apapun, cubalah kita fikir balik,, DRC sarankan kita kaji mana ayat al-Quran tentang hijab ataupun aurat.... mesti ada yang terasssssssssssszzzaaa...hehehe

DRC psssttt :
“Katakanlah kepada wanita yang beriman: ‘... dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke 

dadanya, dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya

 kamu beruntung” [24:31]

4 comments:

ctk said...

rezki itu ditangan tuhan...retis skrg takot nk bertudung sbb takOt xlaku..dOrg silap sebenarnyer...dOrang hanya pikirkan keseronOkan dunia daripada khirat..huhu

DRceria said...

betul tu ustazah CTK.... bagusssnye.....huhuhuhu

Rara. said...

heee! ustazah yang bagi ceramah dalam tb pon glamer pe? hehe

DRceria said...

tul tu Rara,,,, cumanya bukan glamor point kt sini,,, point nye adalah kalau nak katakan tutup aurat tu xboleh glamor n femess,, TIPU sangatlah....!

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...