pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Wednesday, September 21, 2011

GAMBAR | MUHASABAHZONE : Fida ~Teruskan jika mahu....

Assalammualaikum... DRC baru sempat nak buat entry.. malam pulak tu... ce korang tengok gambar2 kat bawah ni...
Cantikkan tengkoq??
Pakai snow cap tengah panass?? buat ape..??

Korang kenal tak siapa???? Alaaahh.. kembaq Siti Nurhaliza tu... tengoklah......
Sebenarnya DRC nak mengaku, DRC adalah seorang peminat Fida dalam Pantene : Siti Nurhaliza Mencari Bintang. dan sehingga dia menang program tersebut pun DRC masih mengikuti perkembangan beliau sehinggalah isu ini timbul...! 

Gambar tersebut DRC dapat dari Encik Nara... alaaa... blogger hiburan yang feemesss tu....! hurmmm... DRC sebenarnya pun tak suka nak aib kan orang. tapi inilah natijahnya bila seorang perempuan yang terang-terang menjadi punca fitnah,, sudah tidak boleh mengawal keperibadiannya sendiri..

Permulaan karier Fida cukup bersih dengan imej tudung litupnya, ayu dan menjadi bahan mulut orang "beginilah muka Siti Nurhaliza memakai tudung..." tapi??? Pada DRC, kalau Fida dah semakin rimas dengan bertudung, tak payah segan-segan nak bukak kat tempat umum.. Tak payah nak malu-malu... Tak payah nak segan-segan (macam lagu tuuu)

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya"
Surah An Nur - 31

sama-samalah istigfar atas apa yang menimpa masyarakat kita dan berdoalah dijauhkan dalam kalangan ahli keluarga kita, sahabat kita dan sesiapa saja...

DRC psssssssssttttt :
 * Ingatlah, selagi mana kita dipandang oleh orang, selagi itu Allah tidak terlepas pandang pada kita...
* Kalau kita rasa diri kita diaibkan,, cepat2lah kita muhasabah, kenapa kita diaibkan sebegitu rupa..? Sebabnya kita dah mengaibkan agama Allah, mengaibkan nama agama Rasulullah... Lupakah???
* Kalau kita rasa bahagia di dunia dengan segala 'kesenangan melemparkan hijab', terimalah 'bahagia' dengan kesusahannya.....
~ JOM ISTIGFAR~

2 comments:

Cik Jannah said...

SABAQ JE LA. moga dia sedar. :)

DRceria said...

yeee... semoga dia sedar.... aamin...

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...