pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Monday, May 18, 2009

HIP+HOP =HIPOKRIT!!

Alamak!! Knape title ni pulak?? Sebenarnya, saya memilih tajuk ni sebab saya sendiri tak puas hati dengan sume peng-hip hop dan peng-hipokrit!! Bukan nak membenci tapi sekadar mahu menyedarkan diri saya dan anda semua. Kita sudah makulum dengan perubahan globalisasi di MY. Saya amat kagum dan bangga dengan MY walaupun saya tak layak untuk bersuara lagi. Hip-hop yang terkenal sejak awal 2004, kini agak senyap walaupun media memainkan peranan yang amat effisyen. Mantap sekali. Pengaruh media dalam penyebaran ilmu, berita dan hiburan tak dapat disangkal lagi. Blog ini juga salah satu media yang menjdi medium untuk orang ramai mengetahui perkembangan dunia. Hip-hop merupakan budaya barat yang disejarahkan asal usulnya dari AFRIKA. maafkan saya kalau saya silap. Saya agak terpanggil kerana rakyat MY sendiri kini sudah menggemari Hip-hop.!! Akan tetapi, rakyat MY juga cuba menukar sistem pembelajaran MATH dan SAINS yang kini dalam BI kepada BM.!! Bukan isu PPSMI saja tetapi apabila lambakkan artis INDONESIA di MY, mereka mula BOIKOT! Melakar 90:10 di radio. Apa ni?? Menggemari HIP-HOP, bermakna anda menyokong budaya LUAR!!!! Segala-galanya!!!!! Bukan mahu mencari salah, tapi hanya renungan!!

Saya mentafsirkan sendiri punca mereka HIPOKRIT adalah pucuk pimpinan MY sendiri yang begitu. Saya menulis berlandaskan kenyataan mereka dalam media. Semasa perhimpunan orang-orang MELAYU, pemimpin menyatakan orang bukan bumiputera sebagai SYAITAN, tetapi dalam pilihan raya, mereka menganggap non-bumiputera ini sebagai SAHABAT dan TEMAN!! Hipokrit kan?? Saya tidak mahu menjadi penganalisis politik dan tak mahu menuduh mana-mana pihak samada kerajaan atau pembangkang. Saya menyatakan perkataan PEMIMPIN saja. Terpulang kepada anda sekiranya anda perasan siapa yang saya maksudkan. Siapa makan cili dia terasa pedas... hot and spicy!!

Tuntasnya, sekiranya anda bukan TALAM DUA MUKA dan juga IGUANA yang boleh berubah- ubah warna, jangan lah nak hipokrit. Kalau tidak suka dan benci, terus teranga saja. Pandai cakap belakang bolehlah.... saya pernah mengalami situasi sebegini baru-baru ini. Saya mendaftarkan diri di Tingkatan 6 Bawah di sebuah sekolah yang langsung saya tidak suka. Saya memang benci dengan sekolah tersebut. hanya mendaftarkan diri dan minta untuk berpindah sekolah. Seorang kaunselor sekolah tersebut ada menyoal ”Siapa yang tidak suka dengan SMK_??” saya dengan pantas, menganaggkat tangan!! Bukan mahu riak dengan keberanian, tetapi ini adalah sikap terus terang. Saya tidak mahu HIPOKRIT!!! Buat apa bersekolah di sekolah yang GURU KAUNSELINGNYA memBURUKkan sekolah lain? Maka, tertanam juga sikap BENCI kepada sekolah tertabit.. itu salah satu contoh Unhipokrit.
Konklusinya, adakah anda HIPOKRIT seperti hopers-hopers diluar? Atau HIPOKRIT seperti pemimpin kita? Sedarlah... buat apa mahu HIPOKRIT kerana kita lebih senang berterus- terang!! Jadi, jangan HIPOKRIT!!!

2 comments:

J. Y said...

Hi..Din noe u gt a blog..still rmb me? I m frm alpha n pk5..XD

~Jun Yee~

J. Y said...

O ya,nice blog anw..!!!!=)

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...