pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Wednesday, May 6, 2009

Rakyat MALAYSIA mula rimas di MALAYSIA??


Betul ke headline ni?? Salah??? Baiklah kalau salah, terpulang kepada anda.. tapi, cuba baca tulisan saya kali ini sehingga habis……

Kita lihat, di KLCC pada waktu tengah hari, petang dan malam terutama pada hujung minggu, siapa yang ramai melepak di situ?? Siapa pula yang memenuhi bas-bas awam semasa hujung minggu??? Siapa yang menjadi peneman setia lorong-lorong kecil?? Dan siapa pula yang selalu melepak di bustand PUDURAYA, MELAKA SENTRAL, TERMINAL ONE???? Adakah rakyat MALAYSIA? Adakah Remaja-remaja MLAYSIA LAGI?? Saya berani mengatakan TIDAK!! Kerana rata-rata yang mengunjungi temapat- tempat sebegini adalah ”pelancong-pelancong” yang tak ditauliahkan. Kita lihat rakyat indonesia, nepal, bangladesh, mymar, filipina, yang hanya bekerja di MLAYSIA yang tercinta ini boleh membuatkan rakyat MY(MALAYSIA) sendiri rimas di negara tumpah darah mereka?? Tak ke itu bukan kebebasan? Hak rakyat MY seakan- akan dinodai oleh rakyat asing yang hanya menumpang! Tak dinafikan rakyt MY sendiri melakukan Sesuatu yang diluar agama, tetapi ini negara mereka! Mengapa jenayah yang dilakukan oelh warga asing begitu mendadaK!!!?? Bukan jumlah jenayah saja, malah peratusan warga asing yang tinggal di MY kini melebihi peratusan kaum INDIA di MY sendiri!! Wow!! Begitu ramai.



Saya menulis bukan hanya sekadar tanpa bukti. Peratusan ini dikeluarkan oleh POLIS DIRAJA MALAYSIA dlm laman web mereka. Selain itu, kajian yang saya lakukan bersama rakan-rakan DEBAT saya semasa di dalam KEM PLKN. Kami diberikan tajuk ”PEKERJA ASING PEMACU EKONOMI NEGARA” sebagai tajuk FINAL pertandinagn Bahas ini.. Saya dan ahli kumpulan saya selaku pembangkang dan seterusnya membangkang usul. Langung tak relewan apabila MY yang merdeka selama 51 tahun ini masih lagi perlu pakar ekonomi dari luar?? Sehinggakan mereka ke MY bukan sahaja bekerja tetapi melakukan jenayah!! Seperti produk-produk yg brada dipasaran ”2in1”... mereka 2 dalam 1. Jenayah dan bekerja!! Jadi, mgapa perlu meramaikan lagi pkerja-pkerja asing di MY?? Mengapa perlu merimaskan rakyat MY sndiri!!?? Fikirlah tentang masa depan MALAYSIA!! Jadi, ambillah iktibar daripada penulisan saya kali ini. Bukan menyeru anti-pekerja asing, tetapi demi keselesaan ANAK MALAYSIA!!!!!

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...