pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Tuesday, June 30, 2009

DRamaTik IsLamiK

assalammualaikum.....


mungkin dah lame x update blog sy kali ni... perubahan dunia sy mula drasai... Alhamdulillah,
apabila rahmat dari Allah s.w.t melimpah ke pada hambanya ini...
mungkin title ini memeranjatkan anda, kerana ini adalah cerita realiti yang bukan direka untuk
tatapan manuisa malaysia yang muslim....



kisah ini berlaku apabila sy mendaftarkan diri di kolej I_ _ _ _ _ _ _.... tak perlu disebutkan
kerana nanti jd fitnah atau bualan manusia... nauzubillah....
saya memohon diploma multimedia dan kreativiti di kolej tersebut, akan tetapi sy diberi ptunjuk
untuk mengubah krusus plihan sy... walaupun minat dan cita2 sy kearah tersebut, tetapi atas
dasar ingin BERHIJRAH dan ingin meninggalkan kekhilafan lampau, sy mengorak langkah
drastik untuk menukar krusus....



memang sebelum ini hati berkata untuk menukar krusus, tetapi sy tunggu dan ingin melihat
suasana dalm kampus kuliyyah saya... amat memeranjatkan,... memang pernah desas- desus
negatif yg smpai ke telinga sy, tetapi sy tidak mempercayai 100% krana ia masih lg kabur..
lagipun mgkin itu fitnah!!



suasana yg kampus kuliyyah sy amt berbeza dgn suasana di kampus induk... entah mengapa
sy x mampu merubah keadaan.. mungkin sy hanya bertahan selama 2 hari sj di kuliyyah sy..
merubahkan manusia yang sudah menjadi buluh, memang sukar daripada merubah manusia
dari rebung... sy x mampu dan kuat untuk membawa bai'ah dari kampus induk ke kampus
cwangan ini... apa yang berlaku dpan mata saya, biarlah tersimpan dalam benak otak sy...
terbuku dan mungkin tak perlu dihebahkan kerana ia mengaibkan orang...



MENGAIBKAN???? itulah yang menjadi DRAMATIK ISLAMIK... memakai kopiah,
tudung labuh, bersongkok... wallahu alammm... menuduh, memfitnah sesama umat.. masya
Allah... sy terkejut apabila mereka SEAKAN-AKAN memusuhi sesama agama!!! kita adalah
umat ISLAM, jgn memecah belahkan sasama agama, saudara oi... mungkin sy x perlu berkata
begini, tetpi ini adlah realiti!! yang sana nak menyaman, yg sini ttap memfitnah... nauzubillah,..
seeloknya,, kita umat ISLAM yg 1 KIBLAT, 1 TUHAN, 1 AGAMA, 1 BANGSA, 1 AJARAN
TAUHID,
mengapa perlu bermusuhan?? kesilapan yang lalu, tersalah cakap, tersalah dengar
dan semua yang TERR........... biarlah kita jd sempadan, bukan jdklan sebagi batu loncatan untuk
bermusuh...



sy x mngharapkan suara sy didengar oleh pihak terbabit, tapi sy mengharapkan perubahan yg
positif dari pihak tersebut.. kerana sya tahu suara sy x semerdu ustaz mu'az, kat sy x sebetah
ustz shazni, tegas sy x setegas president MPM, ustz ammar....

6 comments:

cayalah said...

salam..
anta new student insaniah ka??
ana ajk MSR bru2 ni...
hrrrmmm...mcm mna anta ceta, mcm tu la yg ana dengaq psal kampus sana tu...

asyrafbaha89@yahoo.com.my

ctqasehafiza said...

weyh ipin...hihi ok la blog niyh...rjin2 la update ok...huhu....apepun blog niyh ok...3bintang dlu...nnti da upgrade 5buintang lak huhu....jgn lupe view blog kite aw

caliphofallah said...

maaf saudara boleh ana tau ngapa anta menukar kursus? adakah di sebabkan oleh ura-ura tersebut?

cr.erryfynez said...

ana tukar krusus bkn krana ura-ura tu.. tp ana da buat solat istiharah byk kali... mohon ptunjuk dri Allah.. menunjukkn jlan kpd ana yg jahil ni.. ana pn bkan kaya raya sgt... agk TAK MAMPU nk nk blnja besar tu.. sgt2 bsr... lgpun, ana x biasa hidup pnuh kemewahan spt di SP... sbb kemewahan dunia smata2 x bawak ke akhirat... kdg2 kmewahan buat kita alpa dn lupa pd Allah....

caliphofallah said...

erm maaf kan ana kalu terkasr bahasa...

bakan da niat untuk menyingung cuma ingin tahu T_T

cr.erryfynez said...

anta x perlu minta maaf pape... ana juga bgitu..\anta ambil kos apa di isaniah??

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...