pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Monday, April 2, 2012

REVIEW | Filem Jangan Pandang-Pandang


ASSALAMMUALAIKUM
Mesti korang dah tengok filem ni kan? Filem terbaru Zizan, yang orang nak sangat tengok...
SANGAT
DRC pun tak terlepas menontonnya, kat Melaka hari tu...
Masa balik ke kampung, jalan-jalan dengan all my sisters,,,,
Orang semua tengok sebab DRC jalan dengan 3 gadis..hahha
Padahal adik beradik je semua tu....
Ok, Jom review Filem ni....
Sebenarnya, DRC sangat blur dengan Filem ni..
Tengok, bawak buku nota nak tulis..
Tibe-tibe macam takde ape...

K O S O N G

Jujurnya DRC kata, filem ni memang mendapat tempat di hati peminat Zizan tapi tidak pencinta filem... Susah nak gambarkan keadaan bila menonton, pada DRC..
Apapun ada perkara yang mencuit hati tetapi sepanjang menonton, DRC tak tergelak langsung.. Adalah jugak tergelak.. itu pun sebab cara gelak pakcik sorang tu kelakar...

Apapun, terdapat beberapa perkara yang DRC boleh katakan kat sini :
1. Mungkin filem ni belum digarap dengan baik lagi sebab tak terlalu mencabar untuk tonjolkan'kehutanan' tu.. kalau boleh buat masalah2 yg ada dlam hutan, bukan sekadar hantu.. Rasanya terbaik..
2. DRC memang dah jangka, watak Miera dgn Azhar Sulaiman ada kena mengena dan Miera adalah watak yang antagonis yang mana akhirnya dia akan berpaling tadah.
3. "Apa Celop, Tod"- rasanya macam menyibuk je dalam filem ni.. 
Tu je kot yang dapat DRC review... Sebab terlalu K O S O N G.

Sorry yer peminat Zizan dan Ahmad Idham..
DRC bagi 1.5 daripada 5 Bintang..

DRC pssssstttt : DRC kagum dengan bakat Zizan,tapi kenapa dalam filem ni, Zizan macam hilang arah... Dan kuasa Zizan sebagai pelakon utama tersekat... Lawaknya pun terbatas.. DRC pun peminat Zizan tapi sebab Pengarah dan penerbit yang terlalu kejarkan untung, sampai kualiti filem pun terabai... Memang Filem ni yang paling sikit bintang dari DRC.... Apapun, semua pelakon berbakat....

8 comments:

Ckin Kembaq said...

tak penah tengok lagi...ehehe

Detective Fiqa said...

hahaha baru semalam nak tgk cite ni but tak jadi pulak hehe

CekbOlat-bOlat said...

serius? kalau cm tuh xnak tengok XD

bru nk langgan astrofirst nnt =="

CekbOlat-bOlat said...

serius? kalau cm tuh xnak tengok XD

bru nk langgan astrofirst nnt =="

Kakiwayang.com said...

aha, memang selekeh pun cite ni..mula2 ok pastu makin lama makin foul...

anyway, jemput baca review di Kakiwayang.com juga...=)

Cinta Misteri said...

komen diterima...

saya peminat filem melayu 'yg ada kualiti sahaja!'. terus terang filem Prof.razak sy dah tak tengok kat panggung lagi, ahmad idham.....masih boleh laaa. tapi kalau kita perhatikan skang, kebanyakkan filem melayu mmg dah takda kualaiti mcm tangkap muat jer. saya rasa tonton telemovie di TV3 lagi bagus.

hyz said...

langsung x de hati nak tgk filem ni... sebab aku dah boleh agak jalan cerita dan cara lakonan zizan. dah bosan bila benda yang sama dipersembahkan

ctk said...

betul tu...xske betul bila lawak terbatas, mcm semata2 ikot skrip..spontan kn lawak..huhuhu

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...