pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Tuesday, March 13, 2012

Youtube | Mana Channel Pilihan Anda?

ASSALAMMUALAIKUM

Sekarang ni ramai yang sibuk nak masuk youtube.
Nak cari jalan pintas dalam apa jua bidang..
Youtube juga sebenarnya medium terbaik dan yang dekat untuk kita mempamerkan apa yang kita ada seperti bakat, produk, servis, bakat, produk, servis, bakat, produk, servis.
#terdapat perulangan yeee..


Baru-baru ni, DRC ada baca dalam surat khabar tabloid yang mana tajuknya dalah
SUPERSTAR YOUTUBE. 


DRC tak menafikan gelombang artis youtube semakin menggelora dalam internet khususnya di Malaysia. 
Nama-nama yang hebat dalam arena youtube dan menjadi terkenal dalam sekelip mata seperti 
1. NAJWA LATIF
Najwa yang mula dikenali sebagai penyanyi youtube dan video pertamanya dalam youtube adalah


2. MATLUTFI
Matluthfi mula menjadi buah mulut orang apabila beliau diangkat sebagai vlogger Malaysia yang ternama. Video terbarunya setakat hari ini  adalah :


Kenapa DRC tunjukkan 2 je contoh selebriti youtube kat atas nie? Sebenarnya dalam kita tak tahu bukan sahaja mereka yang dilaporkan oleh media tersebut terkenal dalam youtube.

Macam yang matlutfi kata dalam video kat atas nie...
DRC bukan nak menjatuhkan sesiapa dan post kali ini sebenarnya nak ingatkan kita ada lagi mereka yang belum diketengahkan oleh media tempatan walhal, kewujudannya dalam youtube telah membuka satu peluang kepada orang ramai untuk mendekatkan diri kearah kebaikan, iaitu..




















USTAZ AZHAR IDRUS

Kalau nak diikutkan fan antara mereka yang ada dalam youtube, fan ustaz azhar idrus lebih ramai dan pengaruhnya dalam menyebarkan dakwah lebih meresap dan mendalam. Cumanya apa yang DRC nak persoalkan pada entry kali ini adalah pernah tak kita tengok ustaz azhar idrus mendapat liputan media arus perdana seperti akhbar tabloid yang melaporkan superstar youtube tu?
Pelikkan, perkara yang sudah terangan mengajak kepada kebaikan ada saja yang tak suka dan membenci. Kalau anda tanya channel apa yang DRC suka dalam youtube, inilah 3 channel yang sentiasa menjadi pilihan DRC. 
DRC psssstttt : Ustaz Azhar Idrus merupakan ikon Melayu Islam yang harus kita contohi.. Walaupun ada yang kurang senang dan media arus perdana seakan 'boikot', kita sebagai muslim ni tuntutlah ilmu walau hanya dalam youtube. Carilah apa jua yang berfaedah dalam youtube tu... Jangan mencari sesuatu yang lain daripada kebaikan.. Apa jua berasaskan niat yang baik.. Dulu, orang kita cukup sensitif kalau sebut youtube, mesti terfikir benda lain. Tapi sekarang tidak... Apa guna kebaikan yang ada kalau kita taknak guna? Kannnnnn................ ^_^)Y

8 comments:

faizah husna said...

yupp..
kt youtube segalanya ade..tp brgantung kpd diri measing2 utk memilih mana yg lebih baik dan bermanfaat..
UAI terbaik..:)

O CIKTEDDY said...

syukur ade mnusia mcm Ustaz Azhar yg boleh tarik minat remaja mcm kite =D

yana halim said...

akak rimas dgn lambakan retis youtube nih. semak betul semua nak femes...

M@W@R Q@SeH said...

setuju...pengaruh ustaz azhar idrus mmg kuat...

9n0L4 said...

suke UAI juge. org tranung hebak. hee.

Ckin Kembaq said...

adeh..skang youtube tak loading dah kat kuin...awat ntah... +_+

p/s : tak salah nak tengok tu..tp bukankah suara wanita tu aurat drc?..... ^_^ patutkah drc turut sama menghayatinya?..... (just a question... ^_^)

DRceria said...

@Ckin :> betul tu... DRC pun dalam proses pembaik pulih... kalau ttg najwa latif tu, DRC tengok pada bakat dia dlm pnciptaan lagu dn lirik.. kalau ttg suara dia,, biasa2 je... dengar pun mcm biasa2.. takdelah sampai membangkitkan apa2 perasaan.. apapun, terima kasih atas peringatan..
=)

Ckin Kembaq said...

^_^ alhamdulillah..baguslah gitu.....sama2 ingatkan... ^_^

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...