pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Wednesday, March 28, 2012

Cik Pensil Tag DRC Guna Dakwat

ASSALAMMUALAIKUM
Memperkenalkan Header Baru DRC yang ditaja oleh *HAMBA ALLAH COLLECTION*

Semalam DRC kene tag dengan Cik Pensil.
Dah lama tak kena tag...
Tibe-tibe ada orang tag, tak salah kot kalu nak mengetag orang lain...
#teruknya bahasa
 Untuk tagged kali ni, DRC kena cerita tentang diri DRC, dan jawab 11 soalan yang diberikan oleh Cik Pensil... Macam exam pulak sebab Cik Pensil yang buat soklan...

Syarat-syarat tag ni :
-Syarat-syarat sah segmen:

#Tak boleh tag orang yang sama.
#Letakkan semua syarat2x ni kat entri~.
#Pastikan mereka tahu yang mereka di tag.
#Ceritakan 11 perkara tentang diri anda dalam entri.
#Jawab semua soalan yang diberi oleh orang yang tag anda kemudian buat 11 soalan untuk mereka yang ditag pula.

Ok, Tentang DRC :
1. Anak ke4 dari 6 orang adik beradik
2. Anak lelaki terakhir dalam keluarga   #MANJA!
3. Suka berceloteh dan berangan  #KANTOI
4. Suka cari gaduh dengan orang   #JAGA-JAGA!
5. Tak makan belacan, budu, cencalok dan sewaktu dengannya  #SEJAK AZALI
6. Suka warna hijau, tapi sekarang beralih arah
7. Suka mengumpul jam tangan bentuk petak (segi 4)
8. Tak pernah beli handphone sendiri   #SEMUA ORANG KASI
9. Seorang yang fotogenik tapi bukan fotogedik
10. Kurang ilmu agama, tapi dalam proses mempelajarinya
11. Tak pernah bercinta     #SERIUS!!

Soalan Cik Pensil dan Jawapan DRC :
1.Sudah berapa kalikah anda bercinta? mengapa anda bercinta?
*DRC tak pernah bercinta seperti dimaklumkan di atas.. No komen  #Bajet reetiss

2.Apakah makna cinta buat anda? siapakah yang layak menerima cinta anda?
*Cinta itu adalah fitrah. Cinta kepada pencipta Cinta itu selayaknya...

3.Adakah anda seorang perokok? Mengapa?
*Tidak, kerana ia HARAM

4.Cita-cita anda?mengapa cita-cita itu menjadi pilihan anda?
*Saya memilih untuk menjadi seorang pengacara yang berjaya kerana itu saya ada Blog Diari Seorang Pengacara.

5.Suka budak-budak tak? kenapa?
*Suka, kerana saya pun pernah jadi budak-budak.

6.Kali terakhir anda menangis? Kenapa?
*Kali terakhir menangis sewaktu mendapat berita gembira ___________ .

7.Apakah perkara paling manis dalam hidup anda? Cerita sikit.
*Paling manis semasa dapat luangkan masa terakhir bersama arwah mak....

8.Apakah matlamat hidup anda?
*Untuk mencari ilmu dan beramal sebanyak mungkin sebagai bekalan akhirat juga berkongsi dengan mereka yang memerlukan.

9.Rela atau tak jika anda dipaksa berkawin dengan pilihan keluarga?
*RELA sebab takde calon   #TIBE-TIBE BAGITAU SEBAB!haha

10.Bajet Kawin umur berapa?
*Lepas dapat master dan bekerjaya.. dalam lingkungan 30-an

11.Jangan lupa jemput Cik Pensil bila dah kawin.
*InsyaAllah,.... :)

Ok, 11 Soalan Dari DRC untuk Yang di Tag :
1. Apakah pengertian kawan, sahabat dan teman melalui deria anda?
2. Bagaimanakah anda memahami konsep kehidupan seorang Muslim?
3. Soalan Santai : Bagaimanakah anda boleh terjebak dalam dunia blog?
4. Sebagai seorang blogger Muslim, apakah peranan anda kepada ummat?
5. Jika anda tidak berblogging, apakah deria yang anda rasa?
6. Jika anda diberi peluang, mahukah anda bertentang muka dengan DRC?
7. Pernahkah anda merasa geram apabila membaca blog DRC?
8. Nyatakan sebab dalam 20 patah perkataan bagi soalan (7).
9. Soalan Killer : Adakah anda mengetahui tentang isu bumi Palestin, Syria dsb?
10. Jika tahu apakah tindakan anda? Jika tidak tahu, apakah tindakan anda jugak?
11. Seandainya DRC berhenti berblog, apakah perasaan anda?
a. Tak suka,
b. Benci
c. Tak Happy
(pilih antara a/b/c SAHAJA)hehehe


Mereka yang DRC Tag :
1. Radin
2. Hafiz Hafizol
3. Fara Rauf
4. Cik Abit
5. Syamim a.k.a Jalal

DRC psssssttttt : Ok tak soklan yang DRC bagi... Jawab lah... soalan yang mudah.... semua subjek ada dalam nih...heheheee... Apapun, kepada yang tag, Cik Pensil, DRC ucapkn terima kasih... dan yang kena tag tu... pepaham je lerrr.....hehehee... Kawan-kawan, doakan perjalanan DRC ke Shah Alam tengah hari ni berjalan lancar yer.... Aaamiin... Pohon doa... >.<

4 comments:

hafiz hafizol said...

hehe.. lau free nati aku jawab soklan2 nie k

Cik Pensil said...

naseb baik DRC yg kena jawab soalan saya. hehe

terima kasih sebab menjawab :)

Radin87 said...

ok, DRC.
RBE dah jawab. hehe..

http://radin87entertainment.blogspot.com/2012/03/tag-dari-drc-ke-rbe.html

Radin87 said...

ok, DRC.
RBE dah jawab. hehe..

http://radin87entertainment.blogspot.com/2012/03/tag-dari-drc-ke-rbe.html

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...