pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Tuesday, February 7, 2012

Ucapan Khas DRC Sempena Baucher Buku RM 200 Rakyat =)

ASSALAMMUALAIKUM

Sempena Baucher Buku RM200 Rakyat (bukan nama sebenar), DRC nak buat ucapan.
Meh dengaq nie~~~ 

DRC ingin mengucapkan jutaan terima kasih tidak terhingga kepada ayahanda DRC, Encik Musa Kasbullah kerana beliaulah DRC dapat baucher ni...
Beliau tidak pernah berhenti atau lari dari membayar cukai kepada kerajaan.
Segala jenis cukai dia bayar, walaupun duit poketnya yang tak terisi..
Sudahlah bekerja dengan sektor kerajaan, perlu bayar cukai kepada kerajaan sendiri..
Ayah yang menyara 5 orang anak yang belum berkahwin ini mampu membayar semua cukai dan zakat. Tak pernah miss dan lari daripa membayar...
Apabila bercuti ke luar daerah, ayah membayar tol untuk perjalanan...
Walaupun pada asalnya tol untuk memudahkan pengguna..
Ayah oh ayah....
Untuk itu, anakmu ini terima baucher RM200.
Sebenarnya, bukan ayah DRC je yang membayar cukai dan semua yang terluah diatas, tapi ayah-ayah kawan DRC pun.. Kalau yang tiada ayah, lagi sakit.. Ibu tunggal yang penat bersusah payah untuk membayar cukai untuk kemudahan anak-anak, RM200..!

Terima kasih juga kepada Pusat pengajian DRC, yang mana masih menyenaraikan DRC dalam kelompok yang boleh menerima baucher ini.. Walaupun dah semester akhir dan tiada pengajian dalam kelas, buku yang DRC pilih semua ada kaitan dengan kehidupan seorang HAMBA.. moga jalan tarbiah dengan "IQRA'"

Ya, Allah, bersyukur DRC dengan nikmat ini.. Allah yang melimpahkan rezeki, menimpakan bala dan Dialah pencipta segala alam.. Dialah yang menentukan untuk DRC mendapatkan baucher ini..
Allah memberi DRC peluang lagi untuk menambahkan amal dengan IQRA'. 

Akhir sekali, DRC mengucapkan terima kasih kepada Allah, Ayahanda dan kawan-kawan yang membayar cukai kepada kerajaan dan pihak IPT DRC.. ^_^

Berikut adalah dari RM200 Baucher Rakyat :
1. Sepasang jubah,
2. Sehelai kain untuk jubah,
3. Minyak wangi
4. Buku - Pelan Integriti Malaysia
5. Buku - Kenapa Perlu Bercinta
6. Buku - Bagaimana mendapat kawan dan mempengaruhi orang lain
7. Buku - Masih Bujang? Relakslaaaahh~
8. Buku - Kaunseling Individu
9. Buku - Yang Bernama Mahasiswa
10. Buku - Why Smart Study
11. Buku - Terapi Patah Hati
12. Dan beberapa alat tulis..


DRC pssssssstttt : Praktikal walaupun di bahagian pengurusan sekolah, tapi memang mencabar... kalau korang nak tau apa yang mencabarnya, tunggu report DRC nanti.. mesti teballllllllllllll....hahah.. Apapun, inilah proses pembelajaran.. Aik??? Tak tau lagi DRC praktikal kat mana?????hummmm.....

4 comments:

remyhazza said...

untung ler dapat boucher tu.....
abg remy nie.... tak pernah dapat pun... byr jugak cukai tiap2 tahun.... saman takde.... duit subsidi seisi rumah 500 pun tak layak.....
sedih..... cam ler gaji kita byk sangat.....

Noor Adibah Binti A.Latif said...

hehe. wah.. banyak jugak DRC beli buku kan??

ibah nak tau, DRC praktikal kat mana?? wah2.. dah praktikal ehh?? xcited bila dengar.. hehe.

Ckin Kembaq said...

untunglah dapat voucher ...dapt membli buku2 berguna...tak gitu? ^_^

p/s : entri atas tak leh nak komen...haih jadi komen kat bawah ni la... ^_^

ctk said...

amboiii...siap ada ucapan...hihihi...ct masih ada lg 100inggit...xthu nk bli ape...bli bku, confem ct mls bce..hihi..
drc nti smbung degree ape??nk thuuuu :D

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...