pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Wednesday, June 1, 2011

Resipi : Kek Sarang Tebuan.. Bahaya!!

Hai... kongsi resipi lagi.. kali ni buat Kek Sarang Tebuan... zeeeezzzeeeeee~~~ (bunyi tebuan konon..)

Bahan-bahan :
-Tepung kek
- Telur ayam
- Butter
- Susu Pekat Manis
- Air Gula Hangus
- Isin Vanila..


Jom lah kita tengok cara-caranya kat bawah ni:::

pukul butter agak-agak nak kembang, masukkan Susu pekat Manis
(yang halal tau..)
Masukkan Susu Pekat Manis yang Halal.

lepas tu masukkan 7 biji telur ayam dan pukul sampai kembaaang...
then, masukkan 1 sudu teh Isin Vanilla.
masukkan tepung kek sikit demi sikit.. diselang seli dengan
air gula hangus.. macam kat bawah ni...

masukkan sikit demi sikit jugak air gula hangus ni..
sampai lah habis tepung dan air ini... siap untuk di bakar...!

sebelum bakar, pastikan bekas disapukan
dengan butter supaya tak melekat..

lepas tu isikan lah adunan tu ke dalam bekas...
adunan tu memang cair sikit... jangan risau ye...
kemudian, bakar di dalam aven selama 50 minit pada kepanasan 150 darjah C.

dan akhirnya....





SELAMAT MENCUBA!!

KEK SARANG TEBUAN..BAHAYA!!



4 comments:

darkbatman said...

mcm best? aie cume tau mkn je..kehkehkeh

DRceria said...

huh!!! DRC pn kuat makan gak... tapi suka masak jugak.... tapi tak gemuk2 jugakk...hahaha

ctk said...

wah..besnyer buat kek..pukul sampai kembang tu yang best...cOmey je..haha

cer ajar buat kek cOklat lak..hihi

DRceria said...

insyaAllah nanti DRC da balek umah, DRC akan buat kek coklat dsb.. nak geledah dapur...hahhaha

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...