pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Sunday, June 12, 2011

Kali Pertama N.A.K.A

Assalammualaikum semua... cerianya hari ini...???


DRC nak berkongsi sesuatu yang DRC buat pertama kai dan julung kalinya menjejakkan kaki ke sebuah tempat yang bernama "NAKA". Kata kawan2 DRC, Naka adalah tempat yang paling 'dalam' dan jauh ke hulu... dan kebenaran atau kepalsuan itu DRC melihat sendiri dan menunggang motosikal sendiri bersama 4 orang sahabat lain. memang sungguh menyanyat hati!!


DRC pergi ke satu sekolah menangah agama yang boleh dikategorikan sebagai sekolah pondok.. Buat pertama kalinya DRC menjejakkan kaki ke sekolah pondok. sempat solat maghrib di madrasah membuatkan hati terharu bersama adik-adik di madrasah tersebut. 


Tak dapat bayangkan kalau DRC yang bersekolah disekolah terebut yang serba kekurangan. sekolah DRC yang serba cantik itu pn boleh dikomen2 lagi ttg fasiliti nya lagi.... apatah sekolah ini??ermmm... tak dapat bayangkan...


Selepas magrib, kami bergerak menuju ke Rumah Amal untuk anak yatim dan asnaf. memang sangat meerujakan.! rumah amal yang menjaga kebajikan anak yatim kat situ mampu berdikari sendiri! mereka membuat gerai berger, kedai bundle dan pasar segar menjual ikan dan sayur pelbagai! Jarang sekali DRC dapat lihat rumah amal yang mampu berdiri dengan kaki sendiri...


Sempat jugak DRC mengajar seorang adik membuat kerja rumah subjek matematik... seronok sangat walaupun sekejap...


InsyaAllah... ada peluang jumpa lagi adik-adik tu.......







2 comments:

Nurina Izzati said...

assalamualaikum..
sebenarnya banyak kali dah singgah blog abang tapi tak sempat nak komen je..
memang best kan jumpa orang2 yang lagi muda daripada kita, especially kalau kanak2.. rasa macam kembali muda.. hehe

DRceria said...

waalaikummussalam...
terima kasih atas kunjungan adik...

yup,, memang abg suka jumpa org2 muda... lagi2 adik2 yg bijak dlm agama lebih dri abg... abg leh blajar dri diorg... boleh muhasabah diri...

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...