pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Saturday, December 4, 2010

disember penutup sebuah cerita ll

 Kembali lagi untuk sambungan tntang bulan disember....

kali ini akan men'detail'kan lagi berkaitan fasa pertama dalam 2010.

dalam fasa pertama 2010, berbagai dugaan dan rintangan yang dihadapi. pada waktu inilah baru kita sedar erti kawan dan lawan. siapa yang ada disisi saat senang dan siapa yang ada disisi saati susah.

pembukaan 2010 iaitu pada januari, seperti biasa hari kelahiranku disambut dengan sederhana. kerana ia adalah tahun ke2 aku tak menyambutnya bersama famili. sebelum hari lahirku, majlis perlancaran MPM sesi ini berlangsung. dan kebetulan aku dipilih sebagai pengacara majlis pada malam itu. dalam suasana meriah pada malam itu keesokkan pagi penuh dengan pujian dan juga cacian! itulah kehidupan! yang paling aku tak boleh lupa aku disamar oleh seorang benar-benar dekat dengan aku. apa tujuannya untuk menyamar dan menyiasat tentang aku? siapa dia?? layakkah dia? sehinggakan dia benar-benar menggangu emosi dan psikologi aku dan aku bertindak diluar jangkaan dan akal fikiran. kesedihan itu bertambah apabila "KnK" terpaksa diubah. haruskah begini saat aku perlukan kehadirannya untuk memberi semangatku semula?

dalam kesedihan aku perlu meneruskan kehidupan namun aku tak kuat kerana semangatku goyah lalu aku terpaksa melepaskan jawatan dlam kelab. dan berita itu diterima akan tetapi terdapat insan yang terluka dengan keputusan ku.

dalam Febuari pula, kesibukan mengadakan majlis perkahwinan si abang pula menjadi tentatif utama yang tersenarai dalam diari. walaupun tak segah mana acaranya namun ini adalah pengalaman yang pertama aku untuk menerima ahli baru dalam keluarga. selamat datang! selepas itu, sibuk pula dengan urusan Seminar Evolusi Seni anjuran Kelab Kesenian Muda Insaniah. seminar yang benar-benar menguji segala sudut dalam diri aku.dan bulan ini jugalah bunga-bunga ukhwah mula berputik menggantikan "KnK" yang akan berkubur dan layu. kini yang baru menggantikan tempat si dia untuk aku terus bersamanya. dia sebagai abang yang sangat aku sayangi. dia pemberi galakkan dan sokongan untukku! dia FbH.!


Mach pula menjengah! dan bulan ini adalah bulan kebangkitan semangat setelah berkobar-kobar di berikan dari dia.... April pula penentu untuk kegarisan penamat semester ke2. dan tanda bermula kisah dalam semester pendek.....

bermula semester pendek. bermacam kisah yang terdapat.... Mei dan Jun menjadi sahabat baik...

  
 
   
                                                                  

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...