pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Monday, July 12, 2010

PMR dan UPSR mansuh??? Anugerah Dekan Pulak?????

Assalamualaikum....
Salam Ukhwah...
Salam Usrah....
Salam U.... untuk semua...hehehe.. :D

pernah timbul isu UPSR dan PMR nak dimansuhkan oleh kerajaan atas alasan, pelajar hanya menumpukan pembelajaran kepada peperiksaan bukan kpd pengamalan ilmu tersebut. ada juga pemikir yang menyatakan bahawa UPSR dan PMR ini hanyalah sbgai ujian dan titik tolak pencapaian pelajar untuk memastikan prestasi mereka dalam akademik berjaya dilaksanakan oleh pihak sekolah.

Kerajaan dan pihak kementerian masih lagi dlam fikir memikir tntg isu ini. malah ada juga tentangan dari beberapa pihak. pusat tuisyen mengalami masalah jika UPSR dan PMR dimansuhkan. salah satu kesan yang jelas kita nmpak dalam jangka masa terdekat. tpi adakah kita lihat pada jangka masa yang akan datang??? 

tamat isu PMR dan UPSR di sekolah mahu  dimansuhkan atas alasan pelajar belajar hanya utk lulus peperiksaan tapi bagaimana pula dengan Anugerah Dekan atau Anugerah Eksekutif di IPT???

adakah anda berpendapat, ia juga sama seperti apa yang dilakukan oleh pelajar iaitu "belajar unutuk lulus exam dan result gempak". Anugerah Dekan atau sebgainya sbagai pernsanag utk pelajar mendapatkan keputusan yg cemerlang. tapi adakah itu 'goal' yang kita mahukan bila kita belajar??? sama juga seperti UPSR dan PMR... kita nk dpt result gempak..

jadi, haruskah Anugerah Dekan ini dimansuhkan jugak?????

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...