pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Sunday, April 25, 2010

HILANGNYA MALUMU...

Dengan Nama Allah...... Assalammualaikum...... Bicara jiwa, pelengkap rasa.

Apa yang mampu kuperkatakan apabila aku menaip "Tudung Labuh" di ruangkan google.com. inilah yang kujumpa. niat hati ingin mencari dan melihat tudung labuh yang kini menjadi tren sesetengah remaja.
menggeletar jari jemari ketika menaip satu persatu butang di papan komputer.
aku bukanlah insan yang baik, syadid untuk bercerita hal ini. namun, apa yang dapat aku katakan,,,,
tak mampu untuk kuluahkan..

apabila aku sedang menulis selayang penulisan ini, aku hanya mampu terlihat seorang Perempuan bertudung labuh duduk berdua dengan seorang lelaki didalam kawasan yang awam. mereka bukan mahram. malah, bukan adik beradik. tapi gaya mereka mengalahkan SUAMI dan ISTERI!! memakai tudung yang melabukan kainnya, memakai kemeja yang smart untuk dilihat pemandang. namun, apakah mereka perasan, gaya pemakaian mereka mencalarkan diri mereka sendiri. biarlah mereka yang tak bertudung dgn sosialnya, tapi takkan yang bertudung litup apatah lagi labuh untuk melakukan perkara yang sama??

Renung-renungkanlah........

Aku bukanlah pendakwah,
aku bukanlah ustaz,
aku sedar
aku penglipur lara
yang hanya bercerita perihal orang
tanpa mencerim diri sendiri...
Tapi ingatlah,
KAMU ADALAH CERMIN SAYA!!!

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...