pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Thursday, November 12, 2009

Permata Plastik...

PERMATA PLASTIK...

permata adalah satu barang yg amat tinggi nilainya. sehinggakan hargnya mencecah 10 angka.. orang yg memiliki permata bukanlah orang biasa2.. tentu orang yg mempunyai kekayaan, kesenangan, kemudahan, dan keistimewaan kerana memiliki sebiji permata cuma.

plastik adalah satu barang yang amat mudah didapati. harganya pula boleh dibeli oleh kanak-kanak tadika lagi. murahnya plastik kerana kualiti, dan tujuan penggunaan itu sendiri. setiap orang boleh memiliki plastik. tak kira siapa pun.

PERMATA PLASTIK?? anda faham apa definisi permata dan plastik. jika ia digabungkan, maka jadilah sesuatu yang berharga pada luaran tapi kebatilannya yang terlampau murah.!

pepatah Inggeris pernah menyebut "Dont judge a book by its cover".. jika permata itu bersinar, berkilau menyilau bagai spotlight menyala, namun jika harganya semurah plastik, apa maknanya??

jika permata itu adalah manusia, bayangkan betapa 'bertuah'nya insan yang memiliki permata plastik ni.. kesian.. kesian.. saya bukan mengaibkan sesiapa, tapi meningatkan diri sendiri untuk menjadi KACA BERHARGA daripad PERMATA PLASTIK...

namun, ramai diantara kita yang menilai manusia dari luaran. mengapa? adakah pepatah Inggeris itu menyesatkan umat Islam? pernah ada seorang ustaz beritahu, Islam mengajar umatnya untuk menzahirkan keimanan.. tapi jika keimanan itu hanya lakonan? bukankah ia permata plastik? tapi, jika orang itu tidak menzahirkan keimanan namun , syariatnya dijaga, amalannya hanya Dia yang tahu, bagaimana pula? saya musyikil skit...

kalu ada sahabat2 yg arif lg bijaksana, tolonglah tegur yea....

saya hanyalah penulis yang jahil dalam penulisan.....

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...