pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Thursday, August 20, 2009

FIRST TIME IN MY LIFE!!!!!



assalammualaikum.. ahlan wa sahlan ya Ramadhan.. smoge ramadhan kali ini memberi erti dan makna serta iktibar kpd diri ini... insya Allah..



first time in my life

Ternyata, tinggal di tempat orang membawa diri ini ke suatu alam yang indah.. walaupun terselit kesedihan berjauhan yg famili tercinta, tp hati ini terus keras untuk

mencipta satu cetusan dalam diri sendiri di tempat orang.

Bumi Darul Aman, yang pertama kalinya dijejaki ini amatlah indah.. dengan nikmat dari Allah, segala-galanya tercipta untuk hambaNya.. lantran itu, bermacam-macam penemuan baru terungakai dan terlerai. Alangakah jahilnya diri ini apabila segala yang TAK PERNAH dijumpai, langsung TAK PERNAH dirasai ada di bumi Darul Aman ini.

Niat untuk belajar dan terus mendalami ilmu ketuhanan, membawa diri ini tertarik dengan kuasaNya yang TAK PERNAH terfikir di luar deria rasa.


Kali pertama mendengar loghat Darul Aman, memang kelakar dan tergelak besar.

Tapi yang dikesali, apabila orng luar menggunakan bahasa mereka sendiri, kami dikatakan SKEMA! Apa2 je la.. malas sentuh ttg bahasa, beralih kpd FIRST TIME IN MY LIFE!


Segala-galanya FIRST TIME. Mmglah... da dok kat tmpat orang... bayangkan buat PERTAMA KALINYA nasi kerabu dan nasi kandar dijamah oleh diri ini. Kolot ke?? Mana tak nye mmg makanan ini hanya ada di sini saja. Sukar didpati di sana... rasa yg enak tp agak menggemokkan bila nasi kandar dijadikan menu buka puasa sunat. Haha,. Nasi kerabu pula agak enak cuma kepahitan dan ke’Wangian”nya menusuk hidung!



Dan FIRST TIME dalam hidup ini menerima ucapan ‘Tahniah!’ dari seorang yang amat disayangi. Ayahanda, mengucapakan kata-kata itu setelah sekian lama ditunggu-tunggu selama 18 tahun. Alangkah terharunya. Air mata ingin menitis tatkala mendengar ucapan itu, tapi tak perlulah.. Hanya menyimpan ucapan itu dari individu itu sebagai sesuatu yang paaaaliiiiing bermakna dalam hidup. Biarlah ucapan itu sebagai pembakar semangat untuk berjuang dengan diri sendiri, insya Allah..

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...