pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Tuesday, May 10, 2011

Anak kecil pun merangkak sebelum berlari...inikan pula......

Gambar ni dapat dari blog yg suka aibkan orang lain


Anak kecil pun merangkak sebelum berlari...inikan pula......
(DRC cuba nak sambung ayat tu....)

....inikan pula Kerajaan PAS Negeri Kedah yang baru bertatih mentadbir Negeri Kedah.

ASSALAMMUALAIKUM... SaLAm CeRia seMua...! 

Kali ini DRC nak buat penulisan dengan memulakan dengan analogy anak kecil... yes! 
Kerajaan PAS negeri Kedah baru mula bertatih dalam mentadbir Negeri Kedah ini.. jadi jika dalam proses merangkak ini ada cacat celanya itu PERKARA BIASA! 

Kenapa DRC kata perkata BIASA??
Sebelum seorang bayi bernyanyi penuh lunak dan syahdu, pasti nyanyiannya sumbang pada awalannya.. malah segaa picthing dan tempo turut di pertikai oelh Paul Moss. (eh.. lari topik pulak)

Sebelum seorang pelumba basikal menjuarai acara, pasti dalam kayuhannya akan ada jatuh dan luka.. malah pasti kayuhannya perlahan tatkala jatuh dan terluka.... tapi masih lagi kuat kayuhan Azizul Hasni Awang apabila sorakan padu diberikan oleh penyokongnya..... REALITI kan...?

Sebelum rancak sebuah kerajaan mentadbir,, pasti pelbagai masalah ditempuhi pada awalan pentadbirannya.. malah sejak peninggalan pentabir lama yg penuh dengan calitan hitam, maka pasti tercalit juga segala kehitaman yang lampau itu kepada pentadbir yang baru...

UMNO SANGAT BAIK dan BAGUS MEMERINTAH??

YA!!! teerrrrsangat baik... kalau nak bandingkan pada permulaan pemerintahan UMNO dan PAS Kedah sekarang ini adalah EQUAL = SAMA...

KENAPA SAMA??

Ingat tak pada permulaan penubuhan UMNO dan Parti Perikatan, mendapat banyak tentangan dari rakyat. apabila UMNO ingin bergabung dengan MIC dan MCA dan menubuhkan Parti Perikatan.? Sehinggakan ada yang berpaling tadah dan meletakkan jawatan kerana kecewa dengan pemimpin atasan pada ketika itu.. itulah mehna dan tribulasi yg perlu dihadapi oleh oleh UMNO..

SAMA TAK dengan PAS KEDAH sekarang ni..?? itu sikit je yg DRC imbasan sejarah... kalu nak selak balik buku sejarah,, alamatnya....... penuh la notes ni.. naik muak la hampa nk baca bab sejarah ni kan...??

Konklusinya...
ada pepatah Melayu menyatakan,
...Saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan....

jadi, anda orang Melayu yang faham bahasa Melayu, boleh lah fikirkan sendiri apakah konklusi yang patut anda bertindak...

Wassalam..

1 comment:

AZRUL AZMI said...

berbau politik nampaknyerr.... hehehehe... catwalking here....

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...