pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Tuesday, January 25, 2011

saman oh saman....

 


Salam Sejahtera.. Salam Saman Satu Malaysia...

pagi tadi drc kena pergi ke Mahkamah Sesyen Alor Star untuk menyelesaikan hutang kerajaan MALAYSIA yang tertunggak gara-gara disaman pada tahun lepas oleh JPJ atas kesalahan cukai jalan dan insuaran kenderaan mampos...

huhuh.... tepat pukul 7.30 pg drc da smpai kt gate depan mahkamah.. fuhh!! mmang berderu jugak la darah ni.. pestime msuk court! sampai je, drc da benggang sebab tak tau nk g mane, nasib baik la Allah tunjukkan jalan ke mana drc perlu pergi...alhamdulillah~~ 

semua berjalan lancar sampai lah prosedure untuk meminta rayuan saman dilakukan.. AKAN TETAPI, rayuan itu hanyalah untuk mengurangkan denda. memanglah minta kurang denda tapi kurangnya tak setimpal dengan seorang yang bergelar PELAJAR (drc)!!! bayangkanlah kalau RM200++ seorang pelajar U diminta mmbayar saman hanya 2 kesalahan yang tak disengajakan.!! apa punya majestret la...!!!

majestret tu da la mcm xde kompromi!! ishhh!! x kesian ke kat orang len??? mmg la dlm akta undang2 ada mtk denda.. tp tengok la kemampuan seseorang tu...!! 

pls la... kpd smua majestret atau sape2 yang terlibat,,, jika kita nak bantu orang, jangan sampai kita menindas orang yang kita nak bantu!

boleh?????

2 comments:

peroad_135 said...

nak wat camne...da keje die...terime jelah...tp klu ko da jd majistret...jgn wat camtu plak taw...hahhaha

kza.musa said...

ermm..... terima tp x redho.... hahaha...
sbb tu ak x nk jd majestret.... woohh!! tggung dosa org kot...

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...