pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Friday, January 7, 2011

ISA untuk Karam Sigh Walia?????

dia.. Ikon Alam Sekitar...
dia.. Ikon Penyatuan Bangsa...

tetapi kini dia dikecam kerana menyebut perkataan yang membangkaitkan sensitiviti perkauman.. dia cuba untuk meleraikan keadaan tetapi bukan cara berhemah... kenapa???


sepekulasi dan tohmahan dilemparkan keatasnya. namun, apakah ini satu kenyataan untuk kita tahu siapa dirinya yang sebenar??? apa agenda yang dirangka sehingga tergamaknya dia melakukan dan meluahkan sebegitu rupa???


apakah dia TERLUPA bahawa dia dinaugi rimbunan pepohonan Melayu yang menghijau??? TV3 milik siapa??? yess!!! Melayu yang dikatakan kurang pintar..! itu lah tempat dia mencari rezeki... dimana peribahasa Melayu yang dilaungkan untuk mendapatkan rating tertinggi untuk siarannya??? dimana sensitiviti IKON ALAM SEKITAR? adakah dia hanya hidup dengan pokok, sungai, sampah dan lain-lain yang dirasakan dia suka untuk hidup bersama??


ternyata!!! itu kesalahan yang cukup nyata untuk dirungkai dalam sudut pandangan seorang Wartawan Pilihan ramai... dan ternyata!!! itu kesalahan yang kabur dari sudut pandangan peminat wartawan pilihan ramai ini....


haruskah virus ini menular??? atau membiarkan saja menjadi pekasan yang luput dek tarikh luput?? ISA??? wajarkah untuk dia??? mengapa tidak?? alsan yang KUKUH, dia cuba memporak perandakan lagi keadaan sosiobudaya yang dalam kegentingan.! dan secara terang-terangan dia mengakui kejadian itu... 


bukan mahu memberontak atau menhasut, tetapi cuba kita teliti dengan apa yang diperkatakan. ISA itu adalah hukuman bagi mereka yang membangkitkan sensitiviti perkauman secara terbuka. lantas!!! haruskan dia di ISA kan????

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...