pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Saturday, January 22, 2011

akanku cuba

tak pernah aku rasa sebegini
haru biru dalam kehidupan
tak pernah aku rasa sebegini
bagai ada cuba menekan


walaupun apa yang aku lakukan
sedayanya aku cuba
tak pernah leteran aku yang terbisu dari tangan
bukan bising dibibir!


tak pernah aku rasa indahnya diterima
kerna aku tahu aku bukan terbaik
pernah aku rasa sakitnya ditolak
tapi tidak seperti ini


akanku cuba untuk perbaiki
kerna ia bukan lagi mimpi
sedayanya aku cuba
bukan hanya bicara pedang menikam kata
bukan hanya drama suara berwayang diakal
bukan hanya sandiwara dusta kalam berepisod!


sedayanya aku cuba lakukan
demi insan yang mengharapkan sebuah perubahan
lantaran dengan daya yang ada aku cuba
aku cuba lakukan dengan kudrat!


adakah kau pun mencuba dengan kudrat?
atau hanya bermain tarik tali untuk melihat kehebatan kau?
mari, silakan ke gelanggangku!

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...