pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Thursday, December 16, 2010

disember penutup sebuah cerita lll

bagi fasa ke2 dalam disember... semester ke 3 pula menjelma... dengan kerinduan melanda untuk pulang ke kampuang membuak-buak... bayangkanlah balik masa bulan dua pun x puas... da kene stay kedah smpai bulan 9..!! oh tidakkk!!!! time ni betul-betul rindu kt umah...huhuhu... >.<
macam dalam gmbar sebelah ni,,, semua terungkap semasa semester ke 3.... pada akhir sem 2, aku diminta untuk membuat satu novel berkisar ttg kehidupan remaja yang menjalankan hidup islam sejati..huhu.. dan akan diadakan perlancaran buku tersebut di kolej. perlancaran novel tu sangat memberi impak pada aku. sedikit 'keglamoran' melanda. tapi itulah lumrah. apa pun bukan itu yg aku tuju..ok..

lepas perlancaran novel, aku kena concentrate dgn akademi yg aku pegang dlm KEMUDI... ada lah jugak perancangan. akademi persembahan KEMUDI dpt byak job persembahan sepanjang semester. ada yg dari luar kampus pun ada. apa pun, aku uruskan. dan yang paling best, adalah masa persembahan merdeka.hehehe.. skrip yang aku buat sekian lama, aku igt x guna tpi rupanya berguna jugak. aku bg pada grup akak aku. diorag kene wat persembahan merdeka. n diorag dapat no 1!! cayalahhh!!! apapun tu usaha keras diorag..... terima kasih sebab menterjemahkan skrip tu......

IPTIM?? apa tu..?? senarai ni, aku buat masa sebelum aku dapat jd wakil debat kolej ke IPTIM. mule2 tu igt kena handle untuk saringan je, rupenya kene wakil sekali... alammakk..!! apapun itu yang menjadikan aku semangat dan matang sebab aku lah yg paling muda dalam kotinjen KUIN kt KISDAR,PERAK.. walaupun banyak kelas tertinggal masa nak wat latihan debat tapi aku puas sebab dalam 2nd place peringkat kebangsaan.. alhamdulillah........

lepas IPTIM, puasa Ramadhan pula menjelma... bayangkan, 1 Ramadhan tu memang aku da tekad nak balik jumpa mama dn ayah... and balik la aku masa tu.. dan menjadi kontrobersinya adalah bile aku balik x bgtau sape2... aku da kt dalam bas, bru call ayah n kak uda..hahahaa..
bestnye mcm tu!!!!! habis puasa,,, raya pulak.. raye dgn ahli rumah yg baru... waaahhh!! dapt duit raye bertanbah2... cuti raye yg sementara ni, memang sangat tenat degan 'menyusahkan' orang lain... raya yang x kemana-mana akan ttapi bermakna...huhuh... >.<

lepas raya, kononya dalam tentaif PESKO tu aku terlibat tapi last2,, langsung tak!! hahaha.. bestnye!!!! korang nak tau sebab ape,,, haaa... malas nk ugkit hal tu..huhuh... lepas PESKO,, exam final yg ditarget sebanyak 3.60..... mampu ke??? ke hangan-hangan jek???? erkk..... tengah-tengah kepanasan musin exam,, hujan lebat melanda kedah... dan terjadilah banjir yang tak diduga..... <<---- gambar kt sebelah tu pic masa banjir kat kedah baru-baru ni.. lokasi berada berhampiran rumah sewa DRC.... ermm.... makna nya tu, rumah swa DRC pun masuk ayaq masa banjir tu...huhu.... alaaahaii... trima je sbgai cabran dan dugaan... bila da banjir tu,, exam kne lah tangguh sebab terputus perhubungan transpot utk ke kampus... jadi.... CUTI!!!!! dan tamat kisah tergantung semester 3....huhuh

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...