pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Friday, December 3, 2010

disember penutup sebuah cerita l

Assalammualaikum... Salam Ceria...

sekarang ni kita dah msuk bulan 12 iaitu Disember... kenapalah kelender xde bulan 13....hermmm....
bila da bulan disember ni, macam-macam yg perlu dibuat antaranya peringatkan diri tentang apa yg sudah dilakukan sepanjang tahun, menilai prestasi diri sepanjang tahun, menambah baikkan untuk ke tahun seterusnya. for me, itu yang akan aku lakukan kebiasaannya...

Disember ibarat sebuah pentas yang akan mengakhiri sebuah cerita pada satu tahun. disember juga adalah penutup cerita tersebut sama ada cerita itu akan berakhir dengan 'happy ending' atau sebaliknya....

tirai 2010 bakal dilabuhkan.. tapi azam 2010 dah capai belum??? itu adalah persoalan yang sentiasa bermain dalam fikiran mereka yang membuat azam pda awal tahun, yang menjadi kebiasaannya.... pada aku, aku msih seperti dulu... tiada azam diawal tahun..! itulah aku... kerana aku suka berazam pada setiap malam sebelum aku melelapkan mata. dan berazam bahawa pada hari esok aku akan jadi yang terbaik! itu azam aku! setakat ini, apa yang aku dapat dan aku capai, alhamdulillah... semuanya Ok dan baik-baik saja....

untuk 2010, fasa pertama (januari-mei)  : aku menjalani kehidupan sebagai pelajar di semester ke2. kemudian aku terpaksa mengambil short sem untuk kuliyah aku.
untuk 2010, fasa kedua (jun-disember) : aku menjalani kehidupan sebagai pelajar di semester ke3. dan pada aku, fasa kedua ini adalah fasa yang penuh dengan cerita!

pada fasa pertama 2010, aku beranggapan aku masih ditahap bawahan yang harus melihat dan memerhati. walaupun aku seorang pemberontak, namun aku lihat diri aku sendiri pada waktu ini sangat tersentuh. pada fasa ini juga sebuah ikatan terjalan dan tersimpul rapi. dan juga pelbagai penolakkan berlaku di sini.

pada fasa kedua 2010, aku pula sedikit aktif dalam bidang aku. walaupun aku terjatuh pada awalnya, tapi ada semangat yang mendirikan aku semula.....

* dalam post seterusnya akan di'detail'kan lagi apa yang berlaku sepanjang 2010 pada DRC...... >.<

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...