pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Wednesday, November 24, 2010

100

saLam keRinduan di aLor StaQ.....

tadi baru je pegi pejabat pos, 

p bayaq bil elektik, bil tepon umah, bil ayaq.... 
macam-macam lah...
bile ak da nek moto bapak aku mnuju ke destinasi ke tmpat aku tuju,
ak teringat yg bapak ak bag duet RM100/sekeping + RM50/sekeping,
maknanya ada RM150 la jmlahnye...hurmm...

sampai je kat pejabat pos tu,,,,
kenalah tunggu pulak,, hmpir 40 minit gak ak tggu nk smpai turn aku...
hadoooiii..!
kaunter bukan main la byk tp yg buka hnya 2...! pe kes...!?

aku tak kisah la sbb leh la ak lyn perasaan nak lek alor star..hehehe
tibe-tibe... ntah npe... ak teringat peristwa mase darjah 5....
pasal duit RM100 gak..

masa tu, aku keje kat sbuah kedai karpet... part time je, cari pgalaman,,,
keje punye keje., ada custermer ni dtg tgok alas kaki jual 4/RM10...
custemer tu pon beli and smbil tu dia sibuk layan anak kecik dia...
da bayar rm10, dia tibe2 cakap, ada nmpak x duit dia RM100, ikat dgn getah.... kot2 jatuh ke..
aku cakap, "Tak nampak,cik."
pastu, kebetulan anak dia merengek... dia cakap, "tak pe lah,nak. xde rezeki mak cik kot duit tu,"
aku pun kesian jugak kt dia.. tp dalam hati aku ckp mcm ni,
"eleh, beli rm10 je pun blgak ada RM100, siap ikat dgn getah gerit la ape la... jgn2 dia tipu je tu..."
(masa tu ak ni jahat.....hahahha)

tapi, tiba-tiba tangan aku menkuis-kuis alas kaki2 tu.. kot2 la duit tu mmg ada, tp kt bawah2 kan...
cari pye cari,,, aku DAH JUMPE!!! aku jerit kuat2...!
aku ckp kt bos,, ni kah duit cik td...
tokei tu kata,"maybe mungkin kot. pegi cri dia..."

aku pun bergegas lari dptkan cik td.. dia tgh lintas jalan, ak risau plak.. 
"tak pe. tggu sne,"kata aku..
lepas tu,, aku bg lah duit dia RM100 dgn ikat getah gerit tu.... so, selamat lah dia.. ada duit nk shopping...

BACK TO POS OFFICE!!

lepas ada bberapa org hbskan nafsunya dgn kaunter pos tu..hehe.. giliran aku pulak.....!
YES!!!
tibe2.. ak trigat,, "macam mana kalau aku jmpe duit cik tu tp tak bgi pada dia....?"
smpai skrg, aku ttye2 kenapa ak tibe2 tye soalan tu.. and tibe2 je aku ni jadi baik nk cri duit dia...
pesal ha???


No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...