pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Saturday, June 26, 2010

MEMBINA KEYAKINAN DIRI


 Saat kita jatuh.... mencari kelemahan diri... menggali permasalahan dalam diri...... ilmu menjadi peneman hidup.... kala hati gundah gulana, kala hati muram durjana, buku jadi tempat bermesra.... 


kali ini, DRC ingin berkongsi sedikit tentang apa yang telah dibaca, dalam majalah SOLUSI keluaran edisi ke 17 membicarakan MEMBINA KEYAKINAN DIRI. 


semasa kaki melangkah masuk ke perpustakaan kolej, terus hati ini mencari akhbar harian, membaca isu-isu semasa. terutamanya tentang cadangan pemansuhan UPSR dan PMR. ada pro dan cont nya... mungkin kebaikannya bukan dalam jangka masa terdekat namun kita perlulah berfikiran terbuka dan berpandangan jauh.


selepas habis mmbaca akhbar harian, dunia politik serta sosial yang yg tak pernah bernoktah. jemari melayari di bahagian majalah. memang tajuk-tajuk besar majalah islamik terutamanya membawa kepada pembincangan yang menarik, namun tajuk "membina keYAKINan diri" menjadi tatapan utama. 


kandungannya membicarakan bagaimana mahu membina keyakinan diri, faktor kehilangan keyakinan diri, siapa penggerak keyakinan diri, dan bermacam lagi.....


majalah ini dijadikan sahabat saat keyakinan DRC mula runtuh dan musnah. pedoman yang diharapkan seakan-akan musnahh. namun kerana Dia yang mengasihi, DRC cuba untuk tidak mengulangi kisah 3 tahun lepas yang menjadi cermin kepada keyakinan diri yang melampau. malah ilmu didalam majalah ini memabawa DRC ke gerbang keyakinan diri yang baru. hanya mampu berdoa dan tawakal selepas berusaha perbaiki diri dari masa ke semasa.


mohon kemaafan jika selama DRC membina keyakinan diri yang baru ini ada hati yang terguris dan terasa. kadang kala ianya sengaja bagi melihat respon dan tindakan. ada kalanya ia tidak sengaja. seribu kemaafan kupohon.

2 comments:

FatiN SaaT said...

aq pon bce gak solusi ny.. best la.. keyakinan diri n ilmu yg solusi bg...

DRC said...

bgus la kalu baca,,,,,

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...