pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Wednesday, March 3, 2010

keletihan merindu...

 

Assalammualaikum...

Salam kerinduan, salam keletihan dan salam ingatan...

dalam kekalutan membuat program entertaiment dakwah  'ala-ala kesenian berdakwah,. kerinduan pada keluarga pula menebal.. walaupun tak sampai seminggu pulang dari tanah rumah ayahanda, namun apabila khabar berita yang kurang enak tiba dikuping telingaku, hati membuak-buak mahu pulang ke rumah.. entah bagaimna rasa ceria itu bertukar menjadi sesuatu yang sukar diduga.. amat sukar diterima!!

apabila perkhabaran kurang enak kita terima on de spot perasaan dan mood kita berubah. dan begitu juga diri ini yang kejauhan dari keluarga, mendengar perkhabaran ayahanda dalam keadaan kurang sihat. pasti hati gundah gulana. segala pekerjaan tak menentu memikirkan kesihatan ayahanda..
dalam meniti program dan jemputan lakonan yang ditawarkan, hati ini membuak-buak mahu pulang, ingin melihat sendiri kondisi ayahanda pulih sediakala. kemudian, mengambil langkah serius, diri ini mengambil keputusan untuk tidak terlibat di atas pentas untuk tawaran lakonan, mohon maaf andai yang terasa atas penarikkan diri..

kemudian, masih lagi menjalankan gerak kerja program S.E.S, terkedu dengan sekelumit masalah yang mendatang,masih dlam mood yang tak stabil, kerja yang menimbun dan tidur yg tak menentu, jika ada yang tak kena depan mata habis dimaki dan dimarah. pernah heti ini ingin memarahi orang yg suka buat kerja sambil lewa dan tak menepati masa!! paling aku benci!!! ya!! aku benci org yg sambil lewa dan lambat!! aku pula ditegur kerana tak paham keadaan orang.? adakah mereka paham gerak kerja aku?? adakah mereka mengerti ttg kerja aku???  sudah la lambat, mengkritik orang, hebat pula!!

bukan hati ini tak berlapang dada dgn tguran senior yg amat disayangi, tapi adakah mereka juga berfikir ttg aku?

denagn mood yg tak menentu aku melemparka marah aku kpd org yg tak septutnya, alhamdulillah.. aku berjaya mengawal marah,. dan kini aku masih cuba mengawalnya..
mereka yang mngata aku tak paham orang lain, aku doakan mereka memahami aku ttg permasalahan yg aku hadapi.. untuk apa aku ceritkn pd mereka ttg peribadiku hnya mungkin mahu mnegakkan benang yg basah... biarlah mereka mengetahui sendiri.....

kerinduan yang meletihkan ini diharap dapat terus bertahan hingga ke akhir semester.. dan aku berharap segala permohonan aku diterima dan diluluskan..
aku juga berharap selepas ini aku tidak bekerjasama dgn mereka yg tak memahami aku, cuba pelajari ttg kita... 
Semoga terus dapat bekerjasama....


  

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...