pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Thursday, February 18, 2010

MUSLIMAT PERLU TAHU

 
 Assalammualaikum....

Sekali lagi diri ini bercerita tentang kaum hawa...
APA YANG MUSLIMAT PERLU TAHU??
Sebenarnya, hati ini tergerak untuk mencoretkan rasa ketidak puas hati terhadap program yang telah dianjurkan oleh pihak kolej, 3T..

Bukan tak puas hati dgn pengisian, moderator atau sebagainya, tapi tentang kemsukan berlainan jantina kedalam dewan sewaktu program berlangsung..

Apa yang Muslimat dan Muslimin perlu tahu adalah, jika program itu mengikut gender, maka segala kelengkapan, teknikal, adalah mengikut gender juga..

Akan tetapi saya agak tidak selesa kerana sewaktu program, ada bukan sama gender dgn saya turut berada ditmpat program. perasaan kurang selesa itu tetap ada walaupun bukan pada saya seorang. Tambahan pula semasa Muslimat pye program pn Muslimin boleh masuk kan.. Jadi, muslimat pun boleh masuk muslimint pye program la kan..

Lantaran itu, Apa yang Muslimat perlu tahu adalah dari penggunaan P.A sistem, teknikal dan sebagainya yang melibatkan kerja  kaum adam kerana itu adalah program satu gender, jadi tidak manis dan tak elok lah jika bukan gender masuk kedalam program semata-mata hanya sebagai P.A sistem atau jurugambar tau sebagainya..
ITU MUSLIMAT PERLU TAHU..

Jika hari ini dunia kita ada pemimpim wanita, mengapa tidak P.A sistem, tekniak atau sbg diterjui oleh muslimat atau wanita juga demi menjaga kepentingan Muslimat sendiri..
Semua manusia dilahirkan '0'  dan tiada manusia yang dilahirkan terus berjalan, pasti akan merangkak, begitulah jika muslimat mahu kepentingan Hak dan Keistimewaan Program yang mengikut gender ini di'konker' oleh gender itu sendiri,..

Moga-moga kita sama-sama mengambil iktibar dari apa yang dicoret kan ini..

2 comments:

Sirr Al Qalb said...

salam..
erm..btul2...
tapi muslimat lemah bab2 sistem ni..
kena atasi yg ni dlu...:-)

DRC said...

betul kata ustazah...
kelemahan pasti ada kehebatan,,
dari ZERO, kita leh wat HERO...

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...