pagess

Klik Header Ini

Flash

Mutiara Kata Hari Ini

Tanda Allah Mengasihi HambaNya Adalah Dengan Memberinya Ujian...

Sunday, January 3, 2010

tenang dalam kalut...



Assalammualaikum.... Salam Seribu Sayang.. Mentari muncul lagi..
pagi pun meniti hari sehingga tabir malam melabuhkan tirai... 

"tenang sungguh sang stawberi.. hidup keseorangan.. namun, kesepian yang melandanya masih terbuku didalam hati.. sang stawberi pula hanya menunggu masa untuk disantap sang insan yang menginginkan rasa indah stawberi.." 


baiklah.. itu hanya anology yg dapat saya beri kan kepada anda.. betapa ketenangan itu perlu walaupun dalam kekalutan.. mestilah! sebab bila kita tenagh kalut, takkan kita nk terus kalut.. isyh... parah tu nanti...

minggu ini memang agak sibuk, dengan program anjuran persatuan-persatuan yang ada untuk meraikan majlis perlantikan MPM 09/10 KUIN, dan aku secara tak langsung terlibat sama. mula-mula hanya terlibat di bawah pentas, tp setelah mendapat tanggungjawab, aku terpaksa mengikut arahan untuk turut sama memeriahkan majlis.. insya Alah, berjalan dengan lancar..

Di saat aku sibuk, di saat aku mula menapak, ada yang mendatang.. dugaan dalam persahabatan kembali goyah.. KnK.. macam takkan wujud lagi.. memang sedih teramat.. sebb aku tak mahu kehilangan sahabat yang banyak persamaan dengan ku walaupun kami berbeza.. aku sayang sangat padanya.. dia sahabat yang sentiasa ada dengan ku,,, tapi tu dulu... kami ibarat bayang-bayang..... sekarang,.. kami renggang,.. ibarat bulan dan mentari yang takkan bertemu..

Sayang sekali.. saat aku perlukan dia memberi semangat kala aku menghadapi kegagalan, dia tiada disisi.. namun aku harus tabah. aku tabah dan aku tak mahu memikirkan itu seserius kerut-kerut wajah ku.. sebab tu aku terlibat dalam majlis perlancaran ini. walaupun aku kalut dgn semua ini, tpi aku dapat rasakan ini lah jalan terbaik untuk aku melupakan sikit demi sedikit kesalahan aku dan dia.....


Kembalilah sahabat..
Aku rindu..
Padamu..
Tak akan terpadam..
Walau kau tak di sini lagi....
Kau tahu ku tak bisa..
Dan kembalilah....

No comments:

Klik-Klik

IKLAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...